Igår kväll...

...föddes kull nr. 2 på Trädgårdstorp!
Skiftestads Korona (Madagaskar) fick 5 ungar.
Jag var lite orolig igår över att boet hon byggt låg utanför bolådan och att det var så låga "kanter" runt ungarna.
Innan jag gick och la mig "hjälpte jag till" lite och byggde upp kanterna lite med hö och halm.
Vi har fortfarande ganska kalla nätter och det vore väldigt trist om någon unge följde med mamman ut ur boet...och frös ihjäl.
Idag tittade jag till båda kullarna en snabbis, och tog ett par bilder.
Först ut är Julias kull på 6 st. De är nu 3 dygn. 
Några av ungarna ser ut att bli viltgrå (brunaktiga i nacken), några ser mer blåsvarta ut. Det blir spännande att se om det blir annat än viltgrått (vilket är den väntade färgen). 

Sen en bild på Koronas kull på 5 st.
De ser väldigt mörka ut redan, och har söta små rosa magar.

Kommentarer
Postat av: Storesøster

Fine reir! Det siste må då vere eit skikkeleg luksusreir!

2011-04-30 @ 22:14:07
Postat av: Ann E

Ha ha, ja...men så har me jo ei nesten naken kanin nå :-P

2011-04-30 @ 23:39:06
URL: http://tradgardstorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0