Mellerudskull nr. 2

Idag är det 31 dagar sedan Riff parades med Domingo.
När jag kom hem från jobbet ca. 17.00 hade det inte kommit några ungar, fast Riff´s mage bulade ut på sidorna.

Jag kollade till henne efter maten och då hade hon börjat fylla sitt bo med hår.
Ca. 22.30 gick jag ut igen och då hade det kommit några ungar, hon hade inte täckt till boet dock så jag vet inte om hon var riktigt klar så jag drog mig skyndsamt tillbaks.
Jag hann se att det åtminstone hade kommit 3-4 ungar varav minst ett par albino.

Jag kollade Adelas ungar lite snabbt efter jobbet, ungarna är bara 2 dygn dock så jag plockade inte med dom. Öppnade bara boet så jag kunde se alla 7 och ta ett par bilder, kul att studera bilderna i lugn och ro sen.
De börjar bli riktigt fina nu, mer och mer "silkeslena" för varje dag som går.
Jag tycker de flesta ser ut att ha rätt mycket vitt, även om båda föräldrarna är svart/vita med ganska lite vitt.

Många vita fina bläsar!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0