Pensionärsvarning?

Gick till sängs tidigt och vaknade tidigt.

Rätt mysigt faktiskt, äta frukost framför tv:n tillsammans med hundarna.
Jag kollade först på Önsketrädgården, ganska gulligt program som handlade om hur en ensamstående pappa med 8 barn fick sin "önsketrädgård".
Sen var det Mat så in i Norden, aldrig sett serien tidigare. Vilken slump att dagens program handlade om Hardanger!! Att de var på "fel" sida av fjorden gjorde inget, då blev vyerna mot "rätt" sida mycket bättre!
Ett intressant program där de gjorde mat av norska produkter (chili, lime, vitlök m.m. var "förbjudet"):
http://svtplay.se/v/2337787/mat_sa_in_i_norden/del_5_av_8__bergen?cb,a1364145,1,f,-1/pb,a1364142,1,f,-1/pl,v,,2337787/sb,p149532,1,f,-1
Innan jag avslutade morgonstunden framför tv:n kollade jag även på Nordkalotten 365. Den ensamme norske gutten som lever ett år utomhus, norr om Polarcirkeln.
Blev lite orolig för hans hund Foss dock, han drar tunga lass...och var bara en unghund när han började.
Fast vad vet jag om draghundar? Inte mycket...
Nu gick min sambo upp, han blev besviken när jag svarade negativt på hur många minusgrader det är ute. Det är inga minusgrader hos oss idag, nu är det faktiskt ett par pluss.

Fick lite "Lofotenabstinens" idag och började kolla på kort från vårt senaste besök där, som var i oktober 2009.




Kommentarer
Postat av: Ebbe Sand

Fint i Lofoten..vill också åka dit.

2011-02-26 @ 23:19:21
URL: http://www.schalke04.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0